Těhotenství a kojení v plné síle

Maminky, věděly jste, že v těhotenství se zvyšuje potřeba železa pro růst placenty a plodu? Jeho nedostatek je jednou z příčin, kvůli které se můžete cítit nadměrně unavené. Následně v období kojení tělo spotřebuje přibližně 2x více živin než obvykle, je tedy nesmírně důležité na to své tělo správně připravit.

 

  1. Zásobte své tělo energií

Energie koluje v žilách spolu s dobrou krví. Dobrá krev je úzce spojená s příjmem živin nezbytných k výrobě nových červených krvinek, kterými jsou hlavně: ŽELEZO, VITAMÍN B6, B12 a kyselina listová. Jejich zařazením do jídelníčku podpoříte výrobu červených krvinek, které přivádí spolu s hemoglobinem do buněk kyslík. Kyslík v buňkách vyrábí energii, díky které se cítíte nabité a doslova plné energie. Proto myslete na dostatečný příjem těchto tří základních živin pro dobrou krev.

  1. Doplňte nezbytné vitamíny

Aby organismus mohl vstřebat železo, musí být v kvalitní ORGANICKÉ formě a ideálně také v kombinaci s dalšími živinami, se kterými tvoří dobře vstřebatelné komplexy. Tím je např. vitamín C, který zvyšuje vstřebatelnost železa až pětkrát. Vitamín E, kyselina pantothenová, niacin a biotin jsou důležité pro ochranu buněk před agresivními volnými radikály, a také pro pevnou imunitu. Díky těmto vitamínům tedy vstřebáte tolik potřebné železo, ale také podpoříte svůj imunitní systém a ochráníte všechny buňky svého těla.

  1. Podpořte tvorbu kvalitního mateřského mléka

Tvorba mléka je jedním ze zázraků, jimiž nás obdařila příroda. Po generace nás uvádí v úžas svou účelností. V mateřském mléku najdeme vše, co novorozenci a kojenci potřebují. Obsahuje optimální poměr minerálů, tekutin a dalších nezbytných živin. Ty se do mléka dostávají z krve matky. I proto je důležité podporovat krvetvorbu, díky které se živiny dostanou do mléka a následně k vašemu miminku.

Dobrá krev je nezbytná pro správné okysličení buněk a tvorbu kvalitního mléka. Ženy v období těhotenství a po porodu však mohou mít železa nedostatek. Proto do svého jídelníčku zařaďte jak potraviny bohaté na železo, tak doplňky stravy, které obsahují organické železo a další nezbytné vitamíny pro správnou krvetvorbu. Pečujete tak nejen o sebe, ale i o své miminko.


← Zpět na blog