Vychutnejte si pocit skvělé letní kondice.

KLOUBY NÁS DOKÁŽÍ OBČAS PĚKNĚ POTRÁPIT.

A nezáleží na tom, jestli jsme mladý nebo starší člověk, aktivní sportovec, nebo jste na přemíru pohybu alergičtí.

Kdy klouby nebolí? Když jsou v pořádku. To se snadno řekne, ale hůře dělá. Jak na to? Poradíme vám.

Co je dobré vědět? Poškození se tvoří řadu let před tím, než začne bolest, ztuhlost kloubů, špatná hybnost. Nejčastěji se jedná o artrózu. Je to chronické degenerativní onemocnění, které trápí jak starší, tak mladší lidi, často už ve dvaceti letech. Vše začíná v chrupavce. Ta se postupně ztenčuje, ztrácí pevnost i pružnost. Při pohybu dochází k většímu tření a podráždění odhalených konců kostí v kloubu, kloub je méně pohyblivý a deformuje se.

Kdo za to může? Genetická dispozice, nedostatek důležitých živin, špatné zažívání, ale i nadváha nebo zhoršená činnost ledvin. A také nevhodné pohybové aktivity. Jednostranná zátěž kloubů, prudké výskoky a dopady, dlouhé stání, nedostatek pohybu. Škodí i stres. Když se svaly upnuté ke kloubu křečovitě stáhnou, mohou zabránit návratu kloubu do správné polohy. Navíc mohou svaly ve stresu ztuhnou a tím se vše ještě zhorší.

Jak proti tomu bojovat? Komerční léčba umí zlepšit zánět a tlumí bolest, často kortikoidy. Jejich vedlejší účinky jsou dostatečně známy. Když je kloub zničený, dá se vyměnit. Připadá vám to stejné, jako když necháte shořet dům, ve kterém se vám dobře bydlí, a pak si postavíte nový…? Je mnohem lepší a levnější problémům předejít, než řešit jejich následky, pro zdraví to platí dvojnásob. S genetickou dispozicí nic nezmůžeme. To ostatní jde úpravou životosprávy a pohybového režimu. Můžeme doplnit chybějící živiny, a nepřiměřenou zátěž kloubů, ochabnutí svalstva, nadváhu…, můžeme přinejmenším do určité míry regulovat. Vyplatí se to.

Přiměřený pohyb – ani málo, ani moc. Na prvním místě je chůze, doporučuje se denně minimálně 6 000 kroků. A pak další pohyb, ale každý sport není pro každého. Opatrnosti je třeba při squashi, běhu, tenisu, aerobiku, fotbalu, basketbalu, volejbalu apod., ty mohou naše klouby nenávratně poškodit.

Výživa. V první řadě je třeba jíst vyváženou stravu, která obsahuje všechny důležité látky jako kvalitní bílkoviny, polysacharidy, zdravé tuky, vitamíny a minerály. Nejdůležitější jsou vitaminy C, A, vitamíny řady B, z minerálů především zinek a křemík. Ty najdete v REVITINU 365. Z bílkovin zase kolagen, který je základní stavební látkou kostí, chrupavek, vazů, šlach a kloubních pouzder.

Doplňky stravy s kolagenem ničím nenahradíte. Ty nejúčinnější mají kolagen ve formě kolagenních peptidů, které vznikají hydrolytickým štěpením delších kolagenních řetězců (želatina). Ty tělo dokáže nejlépe vstřebat a využít k regeneraci kloubů i pojivových tkání. Jen kolagen ale nestačí. Musí být doplněn funkčními minerály, vitamíny a stopovými prvky, bez nich to nejde. Zkuste GELASILK, pomáhá již více než 20 let.

Když se o klouby dobře staráme, hezky se nám osvědčí.

Vaše Lída Treutnerová


← Zpět na blog